Кіно та серіальна продукція як результат співпраці режисера та продюсера
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289286Ключові слова:
режисер, продюсер, серіал, кіно, співробітництво, колаборація, інтеграціяАнотація
Мета статті – проаналізувати функції режисера та продюсера в сучасному кіно та серіальному виробництві; визначити їхню взаємодію та взаємодоповнюваність у період співпраці над твором; встановити роль професіоналів зазначених спеціальностей у збереженні головної ідеї і концепції фільму; оприявити оптимальні варіанти об’єднання зусиль задля успішної реалізації проєкту. Методи дослідження. Були застосовані такі методи: теоретичний (аналіз творчої діяльності режисерів, які одночасно були продюсерами своїх фільмів, порівняння спеціальностей режисера та продюсера в сучасному кіно та серіальному виробництві, спостереження за трансформацією досліджуваних професій протягом останніх двадцяти років); емпіричний (систематизація та упорядкування особистих знань й умінь, отриманих під час підготовки, виробництва, постпродакшну та промоції українських фільмів і серіалів); практичний (у статті наведено та проаналізовано власний досвід колаборації вищезгаданих фахівців). Наукова новизна. Уперше апробовано теми взаємозв’язку спеціальностей режисера та продюсера у кіновиробництві, у визначенні особливостей кожної з вищезгаданих кваліфікацій з урахуванням аналізу фактажу українського та світового кінематографа та досвіду видатних особистостей, які створюють екранне мистецтво сьогодення. Уперше проаналізовано взаємопроникнення професій режисера та продюсера на основі власної практики, проведено дослідження інтеграції цих спеціальностей у період глобалізації й об’єднання ринків світового кінематографа. Висновки. Відповідно до поставленої мети у статті було проаналізовано особливості спеціальностей режисера та продюсера в сучасному кіно та серіальному виробництві. Визначено їхню взаємодоповнюваність і взаємодію у період співробітництва над твором. Оприявлено роль вищезгаданих професіоналів у збереженні головної ідеї та концепції проєкту. Доведено важливість умінь приймати зміни, об’єднувати зусилля та допроваджувати проєкт до завершення за будь-яких умов.
Посилання
Bezruchko, O., Shevchuk, Y. and Andriievskyi, D., 2022. The role of the latest technologies in the media production development. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, 5 (2), pp.166-172. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269505
Chmil, H. and Bielikova, A., 2021. Producer activity in audiovisual production: Ukrainian aspects. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, [e-journal] 4 (1), pp.59-66. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235082
Khertcberg, L. comp., 2007. Dzhim Dzharmush: interviu [Jim Jarmusch: interview]. Translation from English by E. Burmistrova, A. Braginsky. St. Petersburg: Azbuka-klassika.
Linch, D., 2019. Poimat bolshuiu rybu: meditatciia, osoznannost, tvorchestvo [ Catching the big fish: meditation, consciousness, and creativity]. Translated from English by A. N. Gardt. Kyiv: Fors Ukraina.
Marchenko, Yu., 2019. Kino zseredyny: prodiuser Volodymyr Yatsenko pro peremohy "Dykoho polia", "Atlantydy", "Dodomu" [Cinema from the inside: producer Volodymyr Yatsenko on the victories of "Dyky Pole", "Atlantida", "Dodom"]. Platfor.ma, [online] 19 September. Available at: <https://platfor.ma/topics/nadlyudskyj-faktor/prodyuser-volodymyr-yatsenko-pro-peremogy-dykogo-polya-atlantydy-dodomu/> [Accessed 08 January 2023].
Movna, U.V., 2017. Bdzhola yak vtilennia liudskoi dushi v ukrainskii narodnii svitohliadnii vizii [The bee as the embodiment of the human soul in the Ukrainian folk worldview]. The Ethnology Notebooks, [e-journal] 6 (138), pp.1323-1329. https://doi.org/10.15407/nz2017.06.1323
Musiienko, O.O., 2020. Prodiuserstvo i rezhysura: intehratsiia profesii u konteksti sotsiokulturnykh transformatsii kinoprotsesu [Film producer and film director: integration of professions in the context of the socio-cultural transformation of the cinema process]. Contemporary Art, [e-journal] 16, pp.189-196. https://doi.org/10.31500/2309-8813.16.2020.220001
Petrenko, S., 2018. Vitchyzniane telebachennia v konteksti yevropeiskoho televiziinoho prostoru [Domestic TV in the european television space context]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, 1, pp.49-56. https://doi.org/10.31866/2617-2674.1.2018.140834
PITCH UA 2: zhuri vyznachylo peremozhtsiv konkursu [The jury determined the winners of the competition], 2020. Pitch UA 3. [online] Available at: <https://pitchua.com/pitch-ua-2-winners> [Accessed 19 February 2023].
Sidenko, V.R., 2014. Novi hlobalni vyklyky ta yikh vplyv na formuvannia suspilnykh tsinnostei [New global challenges and their influence on the formation of social values]. Ukrainskyi sotsium, 1 (48), pp.7-21. https://doi.org/10.15407/socium2014.01.007
Wilkinson, A., n.d. Riding high. Of Horses and Men director Benedikt Erlingsson talks sagas, mankind and Mitty. Eye for Film. [online] Available at: <https://www.eyeforfilm.co.uk/feature/2013-12-23-benedikt-erlingsson-interview-about-of-horses-and-men-feature-story-by-amber-wilkinson> [Accessed 19 February 2023].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.