Презентування сакральної спадщини бойків засобами аудіовізуального мистецтва

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.1.2022.256950

Ключові слова:

аудіовізуальне мистецтво, документальне кіно, екранізація, ЗМІ, фотомистецтво, сакральне мистецтво, Бойківщина

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати висвітлення бойківської церковної спадщини в ігровому та документальному кіно, засобах масової інформації та фотографіях. Встановити роль аудіовізуального мистецтва у висвітлені сакральних об’єктів Бойківщини. Довести необхідність збереження творів сакральної спадщини засобами фотомистецтва. Методологія дослідження полягає у застосуванні таких методів: теоретичного – для аналізу телесюжетів та документальних фільмів на подачу інформації щодо церковного мистецтва Бойківщини, синхронно-порівняльного – для глибшого аналізу екранізацій творчості М. Гоголя, узагальнення впливу засобів масової інформації на формування громадської думки. Наукова новизна: уперше проаналізовано відображення сакрального мистецтва Бойківщини аудіовізуальними засобами; проведено детальний аналіз документальних фільмів, екранізацій, телевізійних репортажів та фотовиставок, у яких відображається бойківське церковне мистецтво; визначено чинники, які впливають на актуальність популяризації сакральної спадщини. Висновки. У статті проаналізовано висвітлення бойківської церковної спадщини в ігровому та документальному кіно, засобах масової інформації та фотографіях. За допомогою аналізу телесюжетів та документальних фільмів встановлено роль аудіовізуального мистецтва у висвітленні сакральних об’єктів. Детально опрацьовано та узагальнено чинники, які впливають на збереження творів церковної спадщини.

Біографії авторів

Олександр Безручко, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор мистецтвознавства, професор

Володимир Бардин, Київський університет культури

Магістрант кафедри кіно-, телемистецтва

Посилання

Badyak, V., 1994. Koliziia ukrainskoho sakralnoho mystetstva [Collision of Ukrainian sacred art]. In: Ukrainske sakralne mystetstvo: tradytsii, suchasnist, perspektyvy [Ukrainian sacred art: traditions, modernity, prospects]. Proceedings of the international scientific conference. Lviv, Ukraine, 4-5 May 1993. Lviv: Svichado, pp.143-150.

Baranova, T.I., Kisil, I.M. and Bazhan, O.V. eds., 2019. Kinolitopys: anotovanyi kataloh kinozhurnaliv, dokumentalnykh filmiv, kino- i telesiuzhetiv (1986-1995) [Film Chronicle: annotated catalog of film magazines, documentaries, film and television stories (1986-1995)]. Kyiv.

Drobotenko, A.E., 2017. Dokumentalne kino i zhurnalistyka: vzaiemozviazok poniat [Documentary film and journalism: the relationship of concepts]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriia "Sotsialni komunikatsii", 11, pp.4-7.

Dyba, Yu., 2015. Boikivska tserkva [Boykivska Church]. Entsyklopediia "Naukove tovarystvo imeni Shevchenka". [online] Available at: <http://encyclopedia.com.ua/search_articles.php?id=367> [Accessed 13 March 2021].

Havran, I. and Botvyn, M., 2020. Dokumentalne kino v suchasnomu ekrannomu dyskursi [Documentary film in modern screen discourse]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 3(1), pp.11-19. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202649

Gogol, N., 1959. Vii [Viy]. In: Sobranie sochinenii [Collected Works]. Moscow: Goslitizdat, pp.154-194.

Honcharuk, S. and Shurypa, A., 2019. Novi media ta tradytsiini ZMI u komunikatyvnomu poli [New media and traditional media in the field of communication]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 2 (1), pp.59-66. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170872

Kurchyna, T., 2013. Tekhnolohii formuvannia hromadskoi dumky cherez ZMI [Technologies of forming public opinion through the media]. Ukrainske zhurnalistykoznavstvo, 14, pp.36-39.

Lytovchenko, O., 2017. Ekranizatsiia povisti M. Hoholia "Vii" na Chernihivshchyni (do 50-yi richnytsi vykhodu kinostrichky na ekrany) [Screening of M. Gogol's novel "Eyelashes" in Chernihiv region (to the 50th anniversary of the film's release)]. Siverianskyi litopys, 4, pp.146-153.

Moskalenko-Vysotska, O., 2020. Osoblyvosti relevantnosti ukrainskoi ekranizatsii [Features of the relevance of Ukrainian film adaptation]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 1, pp.121-126.

Terelyak, O., 1990. Murovani ta dereviani tserkvy Boikivshchyny [Brick and wooden churches of Boykivshchyna]. In: L. Burachynska, ed. Litopys Boikivshchyna, 1/50 (61), pp.4-5.

Voynalovych, V.A., 2003. Boiky [Fights]. In: A. Smolii, ed. Entsyklopediia istorii Ukrainy [Encyclopedia of the History of Ukraine]. Kyiv: Naukova dumka, p.324.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-01

Як цитувати

Безручко, О., & Бардин, В. (2022). Презентування сакральної спадщини бойків засобами аудіовізуального мистецтва. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 5(1), 38–45. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.1.2022.256950

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ