Особливості вуличної фотографії та її спорідненість з кінематографом

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248772

Ключові слова:

фотографія, кінематограф, фотомистецтво, вулична фотографія, документальна фотографія, атмосферний знімок, світло, колір, композиція, поетична фотографія

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати візуальні особливості вуличної кінематографічної фотографії та техніки її реалізації; встановити роль світла, кольору, композиції та історичних особливостей вуличного жанру фотографії; довести важливість усвідомленого відходу від усталених законів фотокомпозиції за для реалізації творчого задуму. Методологія дослідження полягає у застосуванні таких методів: теоретичного – для вивчення та аналізу наукових видань, статей та фотографічних альбомів майстрів вуличної фотографії; емпіричного – для спостереження та порівняння візуальних елементів між кінематографом та фотографією. Наукова новизна: проведено детальний аналіз основних композиційних методів, створених для спрощення композиції, та розбір основних складових ефектного візуального зображення, що посилюють візуальний вплив кінематографічної фотографії на глядача. Висновки. У статті детально описані візуальні особливості створення кінематографічної вуличної фотографії. Узагальнено елементи вуличної фотографії, простежено спорідненість стилю з кінематографом, визначено складові для створення сильного візуального ефекту на аудиторію.

Біографії авторів

Сергій Борденюк, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений діяч мистецтв України, професор кафедри кіно-, телемистецтва

Ірина Гавран, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, доцент

Валерія Гримальська, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри кіно-, телемистецтва

Посилання

Babenko, A.V. and Khoruzhaia, N.V., 2011. Osnovy kompozitcii v izobrazitelnom iskusstve [Fundamentals of composition in the visual arts]. Tomsk: Tomskii gosudarstvennyi universitet.

Dyko, L.P. and Golovnia, A.D., 1962. Fotokompozitciia [Photocomposition]. 2nd ed. Moscow: Iskusstvo.

Kilpatrik, D., 1988. Svet i osveshchenie [Light and Lighting]. Translation from English by S.F. Kostromina. Moscow: Mir.

Mikhalkovich, V.I. and Stigneev, V.T., 1989. Poetika foto [Poetics of photography]. Moscow: Iskusstvo.

Pylypiuk, V.V., 2011. Ukrainska khudozhnia fotohrafiia etapy stanovlennia ta mystetski zasady rozvytku [Ukrainian art photography stages of formation and artistic principles of development]. Lviv: Svit.

Sokolnikova, N.M., 1988. Izobrazitelnoe iskusstvo [Fine arts]. Obninsk: Titul

Ekspozitciia v fotografii: chto eto takoe [Exposition in photography: what is it], 2007. Prophotos, [online] 25 November 2007. Available at: <https://prophotos.ru/lessons/3114-ekspozitsiya-dlya-nachinayuschih> [Accessed 09 November 2020].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-24

Як цитувати

Борденюк, С., Гавран, І., & Гримальська, В. (2021). Особливості вуличної фотографії та її спорідненість з кінематографом. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 4(2), 278–285. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248772

Номер

Розділ

ФОТОМИСТЕЦТВО