Акторська майстерність: від уяви до перевтілення
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235062Ключові слова:
уява, перевтілення, актор, роль, акторська майстерністьАнотація
Мета дослідження – проаналізувати працю актора над собою перед виходом на знімальний майданчик та розкрити ключові способи підготовки актора до сценічної та кіноролі в уяві. Робота над роллю в уяві – це один з найважливіших етапів у підготовці до гри на сцені чи на знімальному майданчику. Методологія дослідження базується на теоретико-аналітичному способі визначення основних творчих методів підготовки актора до гри та їх застосування під час роботи для вживання в роль. Наукова новизна полягає у цілісному дослідженні роботи актора театру та кіно в уяві та на підготовчому репетиційному етапі творення ролі. Висновки. На основі аналізу творчості актора театру і кіно визначено особливості праці над роллю в уяві, на репетиціях та застосування цього творчого доробку під час вистави та на зйомках кінофільму. Виявлено, що одним із важливих способів підготовки актора до гри є імпровізація в ролі. З’ясовано, що творча атмосфера на знімальному майданчику позитивно впливає на результат акторської гри. Необхідним етапом праці актора над собою є вивчення та розвиток природних інструментів, зокрема володіння голосом, мімікою, жестикуляцією, диханням. Важливою частиною є вивчення механізму збудження акторського переживання в ролі. При його розумінні актор зможе використовувати та застосовувати набуті практичні знання у публічних умовах під час вистави чи кінозйомок. Сучасному актору необхідно бути всебічно розвиненим, прагнути вивчати свою природу та завжди вдосконалювати свою майстерність.
Посилання
Barnych, M.M., 2009a. Aktorskyi treninh: peretvorennia obmanu na hru [Acting training: turning deception into a game]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 21, pp.4-8.
Barnych, M.M., 2009b. Pro aktorski treninhy: osoblyvosti pryrody spryiniattia ta reahuvannia [About acting trainings: features of the nature of perception and reaction]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 20, pp.4-8.
Barnych, M.M., 2018. Psykhotekhnika aktora. Maister-klas [Psychotechnics of the actor. Master class]. Kyiv: Pinzel.
Bartou, A., 2013. Akterskoe masterstvo: Amerikanskaia shkola [Acting: The American School]. Moscow: Alpina non-fikshn.
Rozhdestvenskaia, N.V., 1995. Psikhologiia khudozhestvennogo tvorchestva [Psychology of artistic creativity]. St. Petersburg: Iazykovoi tcentr SPbGU.
Stanislavskyi, K.S., 1953. Robota aktora nad soboiu [The robot of the actor over himself]. Kyiv: Mystetstvo.
Chekhov, M., 2003. Put aktera [The way of the actor]. Moscow: AST.
Iakobson, P.M., 1936. Psikhologiia stcenicheskikh chuvstv aktera [Psychology of the actor's stage feelings]. Moscow: Khudozhestvennaia literatura.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Михайло Барнич, Наталія Горбачук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.