Акторська майстерність: від уяви до перевтілення

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235062

Ключові слова:

уява, перевтілення, актор, роль, акторська майстерність

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати працю актора над собою перед виходом на знімальний майданчик та розкрити ключові способи підготовки актора до сценічної та кіноролі в уяві. Робота над роллю в уяві – це один з найважливіших етапів у підготовці до гри на сцені чи на знімальному майданчику. Методологія дослідження базується на теоретико-аналітичному способі визначення основних творчих методів підготовки актора до гри та їх застосування під час роботи для вживання в роль. Наукова новизна полягає у цілісному дослідженні роботи актора театру та кіно в уяві та на підготовчому репетиційному етапі творення ролі. Висновки. На основі аналізу творчості актора театру і кіно визначено особливості праці над роллю в уяві, на репетиціях та застосування цього творчого доробку під час вистави та на зйомках кінофільму. Виявлено, що одним із важливих способів підготовки актора до гри є імпровізація в ролі. З’ясовано, що творча атмосфера на знімальному майданчику позитивно впливає на результат акторської гри. Необхідним етапом праці актора над собою є вивчення та розвиток природних інструментів, зокрема володіння голосом, мімікою, жестикуляцією, диханням. Важливою частиною є вивчення механізму збудження акторського переживання в ролі. При його розумінні актор зможе використовувати та застосовувати набуті практичні знання у публічних умовах під час вистави чи кінозйомок. Сучасному актору необхідно бути всебічно розвиненим, прагнути вивчати свою природу та завжди вдосконалювати свою майстерність.

Біографії авторів

Михайло Барнич, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент, професор кафедри тележурналістики та майстерності актора

Наталія Горбачук, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри тележурналістики та майстерності актора

Посилання

Barnych, M.M., 2009a. Aktorskyi treninh: peretvorennia obmanu na hru [Acting training: turning deception into a game]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 21, pp.4-8.

Barnych, M.M., 2009b. Pro aktorski treninhy: osoblyvosti pryrody spryiniattia ta reahuvannia [About acting trainings: features of the nature of perception and reaction]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 20, pp.4-8.

Barnych, M.M., 2018. Psykhotekhnika aktora. Maister-klas [Psychotechnics of the actor. Master class]. Kyiv: Pinzel.

Bartou, A., 2013. Akterskoe masterstvo: Amerikanskaia shkola [Acting: The American School]. Moscow: Alpina non-fikshn.

Rozhdestvenskaia, N.V., 1995. Psikhologiia khudozhestvennogo tvorchestva [Psychology of artistic creativity]. St. Petersburg: Iazykovoi tcentr SPbGU.

Stanislavskyi, K.S., 1953. Robota aktora nad soboiu [The robot of the actor over himself]. Kyiv: Mystetstvo.

Chekhov, M., 2003. Put aktera [The way of the actor]. Moscow: AST.

Iakobson, P.M., 1936. Psikhologiia stcenicheskikh chuvstv aktera [Psychology of the actor's stage feelings]. Moscow: Khudozhestvennaia literatura.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

Барнич, М., & Горбачук, Н. (2021). Акторська майстерність: від уяви до перевтілення. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 4(1), 18–27. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235062

Номер

Розділ

ТЕЛЕЖУРНАЛІСТИКА ТА МАЙСТЕРНІСТЬ АКТОРА