Фольклорні традиції в українському кінематографі 1960–1970-х років: історіографія проблеми радянського періоду
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202666Ключові слова:
історіографічні джерела, поетичне кіно, радянське кіномистецтво, кінокритикаАнотація
Мета статті полягає у вивченні історіографічних джерел за проблематикою поетичного кіно радянського періоду, коли УРСР (Українська Радянська Соціалістична Республіка) входила до складу об’єднаної державно-політичної формації – СРСР (Союзу Радянських Соціалістичних Республік). Методологія дослідження дозволила використати наступні методи: історичний, абдуктивний (пізнавальний), системний, порівняльно-аналітичний. Новизна отриманих результатів полягає у комплексному обґрунтуванні наукових положень щодо історіографічних джерел за проблематикою поетичного кіно радянського періоду, який характеризувався наявністю жорсткої авторитарної цензури. Висновки. Досліджено історіографію періоду, розгляд проблеми представлено великою кількістю кінознавчих робіт, також було доведено, що поетичність більшості кіноробіт досягалася завдяки різноманітним стилістичним елементам. Практичне значення одержаних результатів зумовлене можливістю використання фактичного історичного та методологічного матеріалу для всебічного осягнення проблем вітчизняного кінознавства середини ХХ століття.Посилання
Bezruchko, O.V., 2017. Formuvannia kinematohrafichnoi shkoly v Ukraini. [Formation of a film school in Ukraine]. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi universytet i kultury i mystetstv. Volume 2.
Bielikov, M., Drach, I. and Illienko, Yu., 1988. Ukrainske kino: skladova natsionalnoi kultury: tverdzhennia, zapytannia, sumnivy, propozytsii [Ukrainian cinema: a component of national culture: affirmations, questions, doubts, suggestions]. Kultura i zhyttia, 22 May, pp.4-5.
Briukhovetska, L.I. comp., 2001. Poetychne kino: zaboronena shkola [Poetic Cinema: Prohibited School]. Kyiv: ArtEk.
Briukhovetska, L.I., 1985. Vyprobuvannia tvorchistiu: Molodi rezhysery ukrainskoho kino [Tests of creativity: Young directors of Ukrainian cinema]. Kyiv: Mystetstvo.
Briukhovetska, L.I., 1988. Literatura i kino: problemy vzaiemyn. Literaturno-krytychnyi narys [Literature and cinema: problems of relations. A literary-critical essay]. Kyiv: Radianskyi pysmennyk.
Briukhovetska, L.I., 1989. Poetychna khvylia ukrainskoho kino [Poetic wave of Ukrainian cinema]. Kyiv: Mystetstvo.
But, O., 2007. Zvuk yak komponent obraznoi struktury filmu [Sound as a component of the film’s figurative structure]. Abstract of PhD Dissertation. Instytut mystetstvoznavstva, folklorystyky ta etnolohii im. M.T. Rylskoho. Kyiv
Hoseiko, L., 2005. Istoriia ukrainskoho kinematohrafa. 1896–1995 [History of Ukrainian cinema. 1896–1995]. Kyiv: KINO-KOLO.
Iurchenko, V., 1999. Ostannia hlava [Last Chapter]. Kino-Teatr, 1, pp.2-5.
Kapelhorodska, N., 2002. Renesans vitchyznianoho kino: Notatky suchasnytsi [Renaissance of domestic cinema: Notes of the contemporary]. Kyiv.
Lemesheva, L., 1987. Ukrainskoe kino: problemy odnogo pokoleniia [Ukrainian cinema: problems of one generation]. Moscow
Osyka, L., Bielikov, M. and Syzonenko, O., 1988. Kino v konteksti ukrainskoi kultury [Cinema in the context of Ukrainian culture]. Kyiv, 5, pp.116-124.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Катерина Степаненко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.