Особливості специфіки втілення режисерського задуму екранного твору

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202663

Ключові слова:

режисер, драматургія, кіно, режисерський задум, конфлікт, монтаж, зйомка, звук, шум, фільм

Анотація

Мета роботи – дослідити особливості специфіки втілення задуму режисера в екранних творах. Методи дослідження. У ході дослідження, на основі аналізу наукових праць видатних режисерів та їх екранних творів, було сформовано принципи втілення задуму режисера. Системний підхід виявив проблеми пошуку виразності ідеї у фільмі. За допомогою синтезу було виведено особливі принципи впливу на глядача через режисерський задум екранного твору. Наукова новизна. На основі наукового дослідження, вперше було визначено особливі інструменти для втілення ідеї режисера, розкрито природу кіномови та жанрові особливості створення екранного твору. Висновки. У ході дослідження нами було зроблено певні висновки на основі системного підходу до вивчення природи кіно. З’ясовано, що у зв’язку з жанровими особливостями специфіки втілення режисерського задуму екранного твору, інструментами вираження ідеї може бути монтаж, відповідно до жанру екранного твору. А також, семіотичні образні засоби можуть стати ключем для втілення ідеї у фільмі. Отже, питання вирішення режисерського задуму у кіно є завжди актуальним як у документальному, так і в ігровому форматі.

Біографії авторів

Roman Shyrman, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений діяч мистецтв України, професор

Daryna Syz, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри кіно-, телемистецтва

Посилання

Desiatnyk, H.O., 2018. Profesiia: rezhyser kino i telebachennia [Profession: director of cinema and television]. Kyiv: Instytut zhurnalistyky Kyivskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka.

Horpenko, V.H., 2000. Arkhitektonika filmu: Rezhyserski zasoby i sposoby formuvannia struktury ekrannoho vydovyshcha [Film architectonics: Directing tools and ways of forming the structure of the screen spectacle]. In: Vol. 3. Montazhna arkhitektonika filmu [Editing Architecture of the Movie]. Kyiv: DITM.

Loznitcia, S.V., 2017. Glazom khudozhnika: s ukrainskim rezhisserom razgovarivala Ekaterina Bogdanovich [Through the eye of the artist: Ekaterina Bogdanovich spoke with the Ukrainian director]. Novoe vremia strany, 42, pp.54-56.

Shirman, R.N., 2008. Alkhimiia rezhissury. Master-klass [Alchemy of direction. Master Class]. Kyiv: Teleradiokurer.

Shyrman, R.N., 2019. Rezhyserske vyrishennia ekrannoho tvoru [Directing the screenplay]. Kyiv: Vydavnychyi tsentr KNUKiM.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-10

Як цитувати

Shyrman, R., & Syz, D. (2020). Особливості специфіки втілення режисерського задуму екранного твору. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 3(1), 75–82. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202663

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ