Особливості організації роботи знімальної групи (режисера, оператора, звукорежисера і коментатора) при створенні спортивного репортажу
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185680Ключові слова:
спортивний репортаж, спортивне екранне видовище, режисер, оператор, звукооператор, коментаторАнотація
Мета дослідження – з’ясувати особливості режисури багатокамерної зйомки при створенні спортивного репортажу та організації роботи знімальної групи (режисера, оператора, звукорежисера і коментатора). Методологія дослідження базується на використанні загальнонаукових методів – аналізу (послідовного викладу дослідженого та оціненого теоретичного та практичного матеріалу); синтезу (викладу логічного висновку щодо зробленого дослідження проблеми); логічний метод (для розвитку існуючих теоретичних уявлень, здобутих на основі опрацювання та критичного аналізу матеріалів даного дослідження); порівняльний (використаний при дослідженні закордонних та вітчизняних теоретичних та практичних джерел з теми дослідження) тощо. Наукова новизна одержаних результатів полягає у визначені функціональних особливостей, основних естетичних і технічних вимог до знімальної групи при багатокамерній зйомці спортивних подій та створенні спортивного репортажу. Визначено, що режисер, оператори, звукорежисери, коментатори, продюсери повинні: знати правила гри кожного конкретного виду спорту, змагання з якого екранізуються; мати професійні знання, вміння, навички, досвід і взаєморозуміння у творчій групі; працювати на спільний результат і максимально реалізувати свої творчі задуми. Висновки. Аналіз особливостей організації роботи знімальної групи (режисера, оператора, звукорежисера і коментатора) при створенні спортивного репортажу дає можливість дійти висновку, що колективність та злагодженість творчості при перенесенні на екран спортивної події і створення спортивного репортажу має вирішальне значення. Кожен оператор і звукорежисер повинні точно знати попередню режисерську партитуру і володіти інформацією про загальне завдання зйомки. Не тільки кожний вид, але й різні місця зйомок потребують від творчої групи індивідуального підходу. Зйомка поділяється режисером між операторами по крупності планів. Режисер та оператори повинні діяти відповідно до ситуації, яка складається під час змагань, що надає можливість імпровізації у побудові композиції, яка залежить від виникаючих «мізансцен». Якісний звуковий ряд забезпечується звукорежисером та мікрофонними операторами. Задача звукорежисера полягає не тільки в передачі оригінальних шумів та голосу коментатора до ефіру, але й їх розподілу в ефірі. Слід зазначити і високо відповідальну роль коментатора, який підкріплює зображення словом і активно впливає на сприйняття глядача, постійно контролює глядацьку увагу з метою емоційного захоплення глядача процесом, що відбувається.Посилання
Averkova, A.V., 2011, Sport na ekrane: telerezhissura massovogo zrelishcha [Sport on the screen: television directing mass spectacle]. PhD. Institut povysheniia kvalifikatcii rabotnikov televideniia i radioveshchaniia.
Alekseev, S. and Vysotckii, M., 1964. Mnogokamernaia semka [Multi-chamber shooting]. Iskusstvo kino, 9, pp.81-85.
Bezruchko, O.V., 2016. Deiaki aspekty pidhotovky rezhyseriv kino i telebachennia u vyshchii shkoli [Some aspects of training of film and television directors in high school]. Vyshcha shkola, 3, pp.93-100.
But, O.V., 2007. Zvuk yak komponent obraznoi struktury filmu [Sound as a component of the film’s figurative structure]. The abstract of the candidate of sciences. Instytut mystetstvoznavstva, folklorystyky ta etnolohii im. M.T. Rylskoho.
Horpenko, V.H., 2004. Montazh: Kino. Telebachennia [Editing: Cinema. TV]. Kyiv.
Horpenko, V.H., 1999. Televiziina spetsyfika koloru. Koloromuzyka [Television specificity of color. Color music]. Kyiv: Kyivskyi derzhavnyi instytut teatralnoho mystetstva im. I.K. Karpenka-Karoho.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Володимир Горпенко , Михайло Костюченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.