Роль професійної освіти у формуванні сучасного актора

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170853

Ключові слова:

актор, технології, роль, класичні методи, система, синтез технологій, сучасний актор

Анотація

Мета роботи – аналіз історичних та культурних факторів зародження, формування, еволюції та розробки професійних акторських технологій. Методологія дослідження полягає в застосуванні загального наукового принципу об’єктивності, культурологічного, структурно-функціонального та аналітичного методів при аналізі теоретичних праць мистецького напряму, предметне поле яких стосується майстерності актора. Наукова новизна роботи полягає в комплексному підході до поняття акторська технологія підготовки до ролі, як об’єкт гуманітарних досліджень, та культурологічного осмислення цього феномену в контексті тенденцій розвитку акторського мистецтва. Висновки. Навіть не зважаючи на стрімкий розвиток і зміну позиції сучасного актора, основні класичні технології досі актуальні й активно використовуються при створенні ролі. Сучасний актор має широкий спектр вибору акторських технік. Пошук індивідуального підходу до підготовки до ролі, займає провідне місце серед акторів і теоретиків.

Біографії авторів

Olena Levchenko, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філософських наук, старший науковий співробітник, професор кафедри тележурналістики та майстерності актора

Yuliia Lytvynenko, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр кафедри тележурналістики та майстерності актора

Посилання

Gitelman, L.I., 2001. Uroki istorii teatra [Lessons from the history of the theater]. St. Petersburg: Sotis.

Zinkevich-Evstigneeva, T., Frolov, D. and Grabenko, T., 2002. Tekhnologiia sozdaniia komandy [Technology of team building]. St. Petersburg: Rech.

Klitin, S.S., 2006. 30 let s Iaroslavlem [30 years with Yaroslavl]. Yaroslavl: Iaroslavskii gosudarstvennyi teatralnyi institut.

Klitin, S.S., 2006. Vozrozhdenie studiinogo obucheniia [Revival of studio training]. Iaroslavl: Iaroslavskii gosudarstvennyi teatralnyi institut. pp.13-20.

Lekhin, I.V., Lokshina, S.M., Petrov, F.N. and Shaumian, L.S., 1964. Slovar inostrannykh slov [Dictionary of foreign words]. Moscow: Sovetskaia entciklopediia.

Logvinov, I.I., 2007. Didaktika: istoriia i sovremennye problemy [Didactics: history and contemporary problems]. Moscow: BINOM.

Liubimov, B., 2012. Interviu gazete Kultura. 90-e vybili iz pedagogiki professionalov [Interview to the Kultura newspaper. 90 knocked out of the pedagogy of professionals]. Kultura, 2-15 March (7).

Makarov, S.M., 2006. Teatr, estrada, tcirk [Theater, stage, circus]. Moscow: KomKniga.

Tolshin, A.V., 2002. Rytcar akterskoi nauki [Knight of actor science]. St. Petersburg: Rech.

Shishigin, F.E., 2013. Besedy o rezhissure: Osnovy rezhissury dlia budushchikh akterov [Conversations about Directing: Basics of Directing for Future Actors]. Yaroslavl: Iaroslavskii gosudarstvennyi teatralnyi institut.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-26

Як цитувати

Levchenko, O., & Lytvynenko, Y. (2019). Роль професійної освіти у формуванні сучасного актора. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 2(1), 15–23. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170853

Номер

Розділ

ТЕЛЕЖУРНАЛІСТИКА ТА МАЙСТЕРНІСТЬ АКТОРА