Сучасне аудіовізуальне мистецтво в просторах мережі Інтернет: нові аспекти взаємодії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235076

Ключові слова:

аудіовізуальне мистецтво, мережа Інтернет, віртуальна реальність, контент, контроль споживача, лікування

Анотація

Мета дослідження – висвітлити види сучасного аудіовізуального мистецтва, встановити його компоненти і новизну разом з його впливом на сучасні мистецькі тренди. В статті також проаналізовано взаємини аудіовізуального митця з аудиторією разом з новими аспектами взаємодії споживача і мистецького контенту. Необхідно зрозуміти вплив цього виду мистецтва на людську свідомість і те, які зміни приносить з собою аудіовізуальне мистецтво стосовно давно відомих форм, таких як кінокартини чи відеоігри. Методологія дослідження полягає у застосуванні таких методів: теоретичний (розгляд наукових статей, які проводять дискусію щодо аудіовізуального мистецтва у теоретичному ключі) і емпіричний (розгляд і аналіз різних медіаматеріалів для отримання інформації по найбільш релевантних і нещодавніх витворах аудіовізуального мистецтва). Наукова новизна полягає в детальному аналізі компонентів аудіовізуального мистецтва, враховуючи, що в просторі української наукової думки цей вид мистецтва ще не досліджується повсюдно. Висновки. У процесі дослідження було встановлено основні риси аудіовізуального мистецтва, докладно розглянуто відносини і взаємодії аудіовізуального митця і його аудиторії разом зі змінами у ролі споживача мистецтва і ступеня контролю споживача над художнім замислом. Встановлена можливість використання аудіовізуального мистецтва як терапевтичного засобу для лікування ментальних травм.

Біографії авторів

Олександр Безручко, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор мистецтвознавства, професор

Ольга Анікіна, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри кіно-, телемистецтва

Посилання

Arnkheim, R., 1974. Iskusstvo i vizualnoe vospriiatie [Art and visual perception]. Moscow: Progress

Botz-Bornstein, T., 2009. Virtual Reality and Virtual Irreality On Noh-Plays and Icons. Pravmir. com. [online] Available at: <http://www.pravmir.com/article_812.html> [Accessed 10 May 2020].

Burov, A. and Iaremenko, E., 2012. Iazyk multimedia. Evoliutciia ekrana i audiovizualnogo myshleniia [The Language of Multimedia. Evolution of the screen and audiovisual thinking]. [online] Moscow. Available at: <http://mkrf.ru/upload/mkrf/mkdocs2012/08_11_2012_4.pdf> [Accessed 10 May 2020].

Didenko, V., 2019. VR v medytsyni: yak dopomahaiut novitni tekhnolohii [VR in medicine: how the latest technologies help]. Patriot Defence All rights reserved. [online] Available at: <https://patriotdefence.org/brainteka/u-sviti/vr-v-mediczini-yak-dopomagayut-novitni-texnologiyi.html> [Accessed 10 May 2020].

Valve, 2020. Half-Life: Alyx. Steam. [online] Available at: <https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/> [Accessed 10 May 2020].

Warner Bros. Pictures, 2017. IT: FLOAT – A Cinematic VR Experience. YouTube. [online] Available at: <https://youtu.be/FHUErvVAeIw> [Accessed 10 May 2020].

Rockstar Games. 2019. L.A. Noire: The VR Case Files. Steam. [online] Available at: <https://store.steampowered.com/app/722230/LA_Noire_The_VR_Case_Files/> [Accessed 10 May 2020].

Laurel, B., 1995. Virtual Reality. Scientific American, 273 (3), p.90.

Poznin, V., 2006. Audiovizualnyi produkt: tekhnologiia plius tvorchestvo [Audiovisual Product: Technology Plus Creativity]. St. Petersburg: St. Petersburg State University of Film and Television.

Salnikova, E., 2012. Fenomen vizualnosti i evoliutciia vizualnoi kultury [The phenomenon of visuality and the evolution of visual culture]. Ph.D. thesis. The State Institute for Art Studies. Cheloveknauka.com. [online] Available at: <http://cheloveknauka.com/v/356029/d#?page=1> [Accessed 10 May 2020].

Simons, J., 2007. Between Cinema and Computer. In: Playing the Waves: Lars von Trier's Game Cinema. Amsterdam: Amsterdam University Press, pp.125-154.

SUPERHOT Team, 2017. SUPERHOT VR. Steam. [online] Available at: <https://store.steampowered.com/app/617830/SUPERHOT_VR/> [Accessed 10 May 2020].

Hoffman, H.G., 2004. Virtual-reality therapy. Scientific American, [online] 291 (2), pp.58-65. Available at: <http://www.hitl.washington.edu/research/vrpain/index_files/SCIAMFin.pdf> [Accessed 10 May 2020].

Khilko, N., 2000. Audiovizualnaia kultura [Audiovisual culture]. Omsk: Izdatelstvo Omskogo gosudarstvennogo universiteta.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

Безручко, О., & Анікіна, О. (2021). Сучасне аудіовізуальне мистецтво в просторах мережі Інтернет: нові аспекти взаємодії . Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 4(1), 43–51. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235076

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ