Комерціалізація українського телебачення в сучасному інформаційному просторі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170877

Ключові слова:

медіа, бізнес-реалії, медійний дискурс, комерціалізація, телебачення, контент, медіа-продукт, телевізійна аудиторія, жанр

Анотація

Мета дослідження – розглянути сучасний стан та тенденції розвитку українських ЗМІ в умовах бізнес-реалій, проаналізувати український медіаринок під впливом комерціалізації. Методологія дослідження полягає в застосуванні системно-аналітичного підходу щодо визначення тенденції розвитку українських ЗМІ в умовах бізнес-реалій, а саме за допомогою спеціальних методів та способів, схарактеризовано сучасне українське телебачення в умовах комерціалізації. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що чи не вперше розглянуто комерціалізацію ЗМІ, як фактор формування інформаційної політики телеканалу, його контенту і в результаті – вплив на формування суспільної свідомості; уточнено основні закономірності впливу бізнес–реалій на функціонування, інформаційну політику та контент українських медіа; з’ясовано комерційну складову сучасних медіа в процесі творення медіаконтенту та межі дотримання демократичних принципів мовлення; виявлено основні пріоритети та стратегії сучасного телевізійного продукту та деталізовано жанрово-стильову палітру медіа-індустрії України. Висновки. Зважаючи на те, що провідні ЗМІ суспільно-політичного спрямування належать державі або перебувають під впливом невеликої кількості фінансово- промислових груп, які є залежними від влади. Більшість ЗМІ заангажовані, не дають повної та об’єктивної інформації про політиків та значущі політичні події, не забезпечують комунікаційного діалогу між населенням та владою, а є інструментом маргіналізації та управління масами в руках можновладців.

Біографії авторів

Oleksandr Bezruchko, Київський університет культури

Доктор мистецтвознавства; професор, проректор з наукової роботи

Kateryna Kostenko, Київський університет культури

Магістр кафедри кіно-, телемистецтва

Посилання

Buhrym, A. and Mashchenko, I., 1991. Komertsiini protsesy na telebachenni Ukrainy [Commercial processes on television of Ukraine]. Kyiv.

In Formal, 2015. Vsi ukrainski telekanaly pid kontrolem oliharkhiv [All Ukrainian TV channels under the control of the oligarchs]. [online] Available at: <http://informal.com.ua/western-view/vsi-telekanaly-ukrajina-pid-kontrolem-oliharhiv-foreign-policy> [Accessed 2 February 2019].

Dmytrovskyi, Z., 2006. Televiziy̆na zhurnalistyka [Television journalism]. Lviv.

Zemlianova, L., 2004. Kommunikativistika i sredstva informatcii: anglo-russkii tolkovyi slovar kontceptcii i terminov [Communication and Media: An English-Russian Dictionary of Concepts and Terms]. Moscow.

Zlyvkov, V., 2004. Ukrainske telebachennia i kryza natsionalnoi identychnosti [Ukrainian Television and the Crisis of National Identity]. Sotsialna psykholohiia, 4, pp.71-80.

Kulyk, V., 2010. Dyskurs ukrainskykh medii: identychnosti, ideolohii, vladni stosunky [Discourse of the Ukrainian media: identity, ideology, power relations]. Kyiv: Krytyka.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-26

Як цитувати

Bezruchko, O., & Kostenko, K. (2019). Комерціалізація українського телебачення в сучасному інформаційному просторі. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 2(1), 92–98. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170877

Номер

Розділ

ОПЕРАТОРСЬКА МАЙСТЕРНІСТЬ КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ